در راستای تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب و به منظور توسعه ی شهرستان باوی تفاهم نامه ی ایجاد بزرگترین شهرک صنعتی محور شمال خوزستان فی مابین شرکت شهرک های استان خوزستان و شرکت عمران شهر جدید رامین به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی خوزستان، مدیر عامل این شرکت با بیان مطلب فوق به ضرورت گسترش و توسعه شهرک های صنعتی به ویژه در شهرهای کمتر توسعه یافته اشاره کرد و گفت: با توجه به عدم وجود شهرک صنعتی در محور شمال خوزستان و جهت جلوگیری از گسترش واحدهای صنعتی متفرقه در اراضی کشاورزی ، تفاهم نامه ایی فی مابین شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با شرکت عمران شهر جدید رامین برای گسترش و برای ایجاد شهرک صنعتی و به منظور رونق شهر جدید رامین و همچنین تشویق مردم به اسکان در این شهر منعقد گردید که می تواند شرایط را برای واگذاری زمین به سرمایه گذاران و مشارکت عمومی فراهم نماید.

مهندس مهدی پور با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با تمام توان برای گسترش و توسعه ی شهرک های صنعتی و ایجاد شهرک های جدید آمادگی دارد اظهار داشت: بر اساس این تفاهم شرکت عمران شهر جدید رامین ۲۵۰ هکتار از اراضی خود را به منظور ایجاد شهرک صنعتی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی خوزستان قرار خواهد داد.

وی به ایجاد هشت شهرک و نواحی صنعتی جدید در مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به استان خوزستان اشاره کرد و گفت: یکی از شهرک های مصوب، شهرک صنعتی رامین در شهرستان باوی می باشد که در فاز اول ۲۵۰ هکتار و تا سقف ۵۰۰ هکتار قابل توسعه خواهد بود .

وی با اشاره به ایجاد ناحیه ی صنعتی تخصصی سلامت و دارویی به مساحت ۴۰ هکتار در جوار شهر جدید رامین اشاره کرد و گفت: در مصوبات سفر ریاست محترم جمهور ناحیه ی صنعتی تخصصی سلامت و دارویی مورد تایید قرار گرفته که با همت این شرکت و شرکت عمران شهر جدید رامین در شهرستان باوی ایجاد خواهد شد .

مهدی پور با اشاره به موقعیت استراتژیک شهرستان باوی و همجواری با کلانشهر اهواز اظهار داشت: وجود اراضی حاصلخیر در همجواری با رودخانه همیشه خروشان کارون قابلیت منحصر به فرد کشت گیاهان دارویی را در شهرستان باوی فراهم آورده است .

وی ادامه داد: پیش بینی می شود با ایجاد این شهرک جدید علاقه مندان به سرمایه گذارای و تولیدکنندگان حوزه سلامت و دارویی با هماهنگی سازمان غذا و دارو در این شهرک مستقر گردیده و گام موثری در ایجاد مشارکت عمومی و سرمایه گذاری در بخش خصوصی و اشتغال فرآهم آورند.

وی در خاتمه تاکید کرد: شرکت شهرک های صنعتی خوزستان از تمامی سازمان ها و ارگان های مربوط درخواست می کند نسبت به صدور مجوزات لازم برای ایجاد شهرک صنعتی تسریع نمایند.

بر اساس این گزارش مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید رامین با بیان اینکه تمام تلاش ما براین است که این بستر هرچه سریعتر فراهم شود گفت: ایجاد فضای مناسب برای فعالیت واحدهای تولیدی می تواند تاثیر بسزایی بر اشتغال و امکان اسکان در شهر جدید رامین بگذارد.

ناصری افزود: شرکت عمران شهرجدید رامین با همکاری فرمانداری و دیگر ادارات دولتی تمام تلاش خود را معطوف خواهند داشت که در کمترین زمان ممکن نسبت به صدور مجوزات لازم برای ایجاد شهرک همکاری نمایند.

این گزارش می افزاید فرماندار باوی نیز این شهرستان را پیشگام توسعه سلامت و دارویی در استان عنوان کرد و گفت: انعقاد این تفاهم نامه گامی بلند در راستای توسعه منطقه برای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال خواهد بود.

سید محسن البرزی سرپرست فرمانداری باوی افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در زمینه گیاهان دارویی، ایجاد صنایع دارویی می تواند موجب رونق هرچه بیشتر شهرستان گردیده و فرمانداری شهرستان با تمام توان و سریعترین زمان ممکن نسبت اخذ مجوزات لازم همکاری ویژه خواهد داشت .