جشن گلریزان “نذر رهایی” به منظور کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد خوزستان یکشنبه شب با حضور جمعی از خیران نیک اندیش و مسئولان قضایی به میزبانی اتاق بازرگانی اهواز درفضایی معنوی و روحانی در تالارمیرداماد اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیدارپرس، در این مراسم خانم دکتر شهلا عموری نایب رییس اتاق بازرگانی اهواز ضمن ابراز خرسندی از میزبانی اتاق بازرگانی اهواز در راستای جذب مشارکت خیران نوع دوست استان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد خوزستان افزود:فقر و بیکاری علت بسیاری از مفاسد اجتماعی و بزه کاری و افزایش جرم در جامعه است بنابراین باید موانع سرمایه گذاری مولد و اشتغال را در استان برطرف و شرایط آسانی برای جذب سرمایه گذاری فراهم کنیم.
وی نرخ بالای بیکاری در خوزستان را با وجود ظرفیت های منحصر بفرد اقتصادی استان غیرقابل قبول توصیف کرد و افزود:باید رفتارهای سختگیرانه برای جذب سرمایه گذاری در خوزستان را کمتر کنیم تا نرخ بیکاری کاهش و ضریب اشتغال افزایش یابد.
نایب رییس اتاق بازرگانی اهواز ، پیشگیری از جرم و بزه در استان را نیازمند کار فرهنگی و رونق اقتصادی و اشتغال بیان و با طرح این سوال که آیا شمار زندانیان جرایم غیرعمد کاهش یافته است ؟افزود:جواب این سوال منفی است ولی امیدواریم ورودی زندانیان جرایم غیرعمد در زندان های خوزستان کاهش یابدو به سمت پیشگیری از ورود زندانیان جرایم غیرعمد حرکت کنیم.
وی گفت: باید کمک کنیم خانه ای را آباد و هیچ پدری شرمنده خانواده اش نباشد. امانی رییس اتاق بازرگانی اهواز نیز ضمن خیر مقدم به میهمانان این مراسم معنوی ، آمادگی اتاق بازرگانی را برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بیان کرد.
دکتر دهقان رییس کل دادگستری خوزستان در آغاز سخنان خود ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان ، کمک به افراد نیازمند را درتعمیق پیوند ، انسجام اجتماعی و ثبات جامعه راهگشا توصیف کرد و افزود:بسیار از مددجویان زندانی چشم انتظار کمک خیران نیک اندیش برای بازگشت به آغوش خانواده هستند.
وی گفت: پارسال با کمک ۹۱۸میلیارد تومانی خیران و همراهی دستگاه قضایی و گشذت شکات ، ۴۰۱ مددجوی زندانی در خوزستان به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند. روشان مدیرکل زندان های خوزستان نیز گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰هزار زندانی جرایم غیرعمد در سراسر کشور با کمک و مشارکت خیران و همراهی دستگاه قضایی و گذشت شکات به کانون گرم خانواده های خود بازگشتند.
وی گفت: پارسال ۳۴۰ زندانی جرایم غیرعمد در خوزستان با جذب کمک های مردمی و خیران نواندیش آزاد شدند.
روشان افزود:اگر هر خوزستانی ۲۰ هزار تومان در مسیر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت کند همه زندانیان جرایم غیرعمد به آغوش خانواده های خود بازخواهند گشت.
وی بیان کرد: هم اکنون ۳۶۰ زندانی جرایم غیرعمد در انتظار کمک خیران نیک اندیش برای بازگشت به جامعه و کانون گرم خانواده های خود هستند که امیدواریم کمک های مردمی در جشن گلریزان ، گام بلندی برای آزادی مددجویان برداشته شود.
به گفته وی برای بازگشت این تعداد زندانی جرایم غیرعمد ۱۴۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.
در این مراسم خانم عموری نایب رییس اتاق بازرگانی اهواز مبلغ ۱۸۰میلیون تومان و مجموعه اتاق بازرگانی اهواز ۵۰۰ میلیون تومان و محسن چاووشی ۴۰۰ میلیون تومان و امامی رییس اتاق بازرگانی اهواز ۲۰ میلیون تومان برای آزادی مددجویان زندانی جرایم غیرعمد مشارکت کردند. در این مراسم ۲۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد خوزستانی که با کمک خیران زمینه آزادی آنان فراهم شده به کانون خانواده های خود بازگشتند.