مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از کاهش ۴۸درصدی واردات غلات در سال جاری در بندر امام خمینی خبر داد.

امید جهان نژادیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری دیدارپرس افزود: در سال جاری در مجموع یک میلیون و ۳۲۰هزار تُن گندم ، برنج و روغن خام خوراکی از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شده است.

وی علت کاهش واردات غلات بخصوص گندم در سال جاری ، افزایش تولید داخلی غلات در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیان کرد. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به اینکه غلات وارداتی توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای و ریلی از بندر امام خمینی به نقاط مختلف کشور حمل شد است افزود: هم اکنون حدود ۳۰هزار تُن گندم در انبارهای بندر امام خمینی نگهداری می شود که هم اکنون در حال حمل به سایر نقاط کشور می باشد.

وی از آمادگی لازم برای تخلیه و بارگیری غلات مورد نیاز کشور در سال آینده از طریق بندر امام خمینی ، وفق برنامه تنظیمی شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد. ۴۶۰ نانوایی برای کشیک نوروزی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: ۴۶۰واحد نانوایی در خوزستان مسئولیت کشیک نوروزی را برعهده خواهند داشت که از این تعداد ۱۲۰ واحد در اهواز فعال خواهند بود.

توزیع هشت هزار تُن برنج و شکر برای تنظیم بازار شب عید جهان نژادیان از توزیع پنج هزار تُن برنج خارجی و ۳ هزار تُن شکر برای تنظیم بازار شب عید در سطح استان خوزستان خبر داد.

وی گفت: این ۲ قلم کالای اساسی در حال توزیع است تا با قیمت مصوب در دست مردم برسد. ۱۵۲ مرکز خرید گندم و کلزا در خوزستان مدیرکل غلات و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: برای خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا ۱۵۲ مرکز خرید در سطح استان فعال خواهند بود.

جهان نژادیان افزود: ۱۰۴ مرکز خرید گندم و ۴۶ مرکز خرید دانه روغنی کلزا در استان کار خرید تضمینی این ۲ محصول اساسی را برعهده دارند.

وث گفت:هماهنگی لازم برای خرید تضمینی گندم و کلزا با برگزاری نشست های کاری ، انجام شده است و امیدواریم در نیمه دوم فروردین ماه خرید تضمینی این ۲ محصول در خوزستان شروع شود. سال زراعی گذشته حدود ۱٫۷ میلیون تُن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شد.