مجمع انتخاب رییس هیات ورزش های سه گانه خوزستان سه شنبه شب در هتل تختی اهواز برگزار و محمدعلی سیاحی با ۸ رای به عنوان رییس این هیات برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیدارپرس ، سیروس حیدری و علی طاهری دیگر نامزدهای های سمت ریاست هیات ورزش های سه گانه بودند که در مجمع شرکت نکردند. اعضای ۲ مجمع متشکل از رییس و دبیر فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، روسای هیات‌های ورزشی شهرستان، نماینده آموزش و پرورش، باشگاه‌ها، ورزش کارگری، مربیان، داوران، ورزشکاران و نماینده بانوان بودند.

استفاده از ظرفیت ارگان‌ها و شرکت‌های خوزستان در فعالیت هیات، فعال کردن هیات‌های شهرستانی و استفاده از ظرفیت دیگر هیات‌های ورزشی در سلامت ورزشکاران مهمترین برنامه‌های روسای این ۲ هیات اعلام شد.

دبیر فدراسیون ورزش‌های در مجمع انتخابات هیات های ورزش های سه گانه با اشاره به مظلومیت این رشته در کشور گفت: بطور قطع با برنامه ریزی و کار شبانه روزی می‌توان این رشته را در کشور و استان شکوفا کرد. محمد ارشدی افزود:زمانی که این فدراسیون را تحویل گرفتم، ۲۵ هیات استانی با سرپرست اداره می‌شد در حالی که بیش از ۱٫۵سال از دوران سرپرستی آنها گذشته بود.

وی افزود: از همان ابتدا قصد سر و سامان دادن فدراسیون را داشتیم اما متاسفانه موانعی بر سر راه‌مان قرار دادند که مجبور به عقب نشینی شدیم. دبیر فدراسیون ورزش‌های سه گانه به عدم حضور خوزستان در مسابقات قهرمانی کشور و المپیاد اشاره کرد و گفت: خوزستان در گذشته جزو ۶ هیات برتر کشور بود اما اکنون با وجود ورزشکاران خوب و مستعد، در مسابقات حضور ندارد.

وی در خصوص ترک یک نامزد از مجمع انتخاباتی گفت: وقتی اعضای مجمع نسبت به یک نامزد نظر مثبت ندارند نباید به بهانه اعتراض، مجمع را ترک‌ کند چرا که این کار پسندیده نیست.

راشدی به شرایط نامساعد فدراسیون اشاره کرد و گفت: ۲۹ فروردین ماه سال آینده انتخابات فدراسیون برگزار و نماینده خوزستان نیز در این‌ مجمع حضور دارد.

وی بیان کرد: از رییس جدید هیات خوزستان انتظار دارم که از پتانسیل و ظرفیت‌های استان در جهت ارتقا این رشته استفاده کند، در خوزستان امکانات طبیعی زیادی برای فعالیت در این رشته وجود دارد که با کمک‌ اداره کل ورزش و جوانان می توان به شرایط ایده‌آل نزدیک شد.

حمید بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در این مراسم نیز گفت: در خوزستان ظرفیت و زیرساخت لازم برای فعالیت در این رشته وجود دارد لذا رییس جدید هیات باید به پویایی این رشته کمک کند. وی با اشاره به رصد هیات‌های ورزشی توسط اداره کل ورزش و جوانان خوزستان افزود: این اداره کل به تناسب برنامه هیات‌های ورزشی به آنها کمک مالی خواهد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به طرح آمایش ورزش گفت: امیدوارم این طرح در دولت سیزدهم، منشا خیری برای ورزش ایران و خوزستان باشد. خوزستان یش از ۲۳۰ هزار ورزشکار بیمه شده دارد که حدود نیمی از آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.