اردوی راویان پیشرفت سازمان بسیج رسانه ۲۶ بهمن ماه به میزبانی توزیع برق آبادان برگزار شد

حسام ثابتی مدیر توزیع برق آبادان ضمن تبریک ایاد شعبانیه گریزی به فعالیت‌های توزیع برق آبادان زد و اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ساخت نیروگاه و تجهیزات برق از خارج کشور تامین می‌شد. گواه این ادعا، پیاده‌سازی تجهیزات از طریق گمرگ خرمشهر است. تا سال ۵۶ تنها سه و نیم درصد از روستاها از نعمت برق بهره‌مند بودند. با پیروزی انقلاب و عزم راسخ شرکت‌های تورزیع برق کشور این مقدار در روستاها به بالای نود و نه درصد رسیده است. در سال گذشته تمام روستاهای بالای ده خانوار برق‌دار شدند و برای مناطق عشایری کوچ‌رو از ۳۴۰ پنل‌های خورشیدی استفاده شد.
ثابتی از تولید صدرصدی تجهیزات شرکت‌های توزیع در کشور خبر داد و افزود: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم، علاوه بر ساخت بالای نود و پنج درصدی تجهیزات مورد نیاز صنعت برق در کشور، توان احداث نیروگاه با ظرفیت‌های مختلف را در اختیار داریم. علاوه بر این تا به امروز در کشورهای دیگر هم با حضور متخصصان ایرانی نیروگاه احداث شده است. دستیابی به این موفقیت‌ها حاصل اعتماد به جوانان و دانش فنی ایرانی است. همیشه وظیفه و دِین بر دوش کارکنان وزرات نیرو است، که برق پایدار برای مشترکین تامین شود.
مدیر توزیع برق آبادان از بکارگیری به‌روزترین فناوری‌ها در این شهرتان گفت و ادامه داد: شهرستان ابادان به هفتاد و پنج منطقه تقسیم‌بندی شده است. در زمان‌بندی نوبه‌ای و با استفاده از دوربین ترمو‌یژن و کرونا‌ویژیم از تجهیزات برق شهر بازدید می‌شود و پس از شناسایی نقاطی که نیاز به تعمیر دارند، در زمان خاموشی که از قبل به مشترکین اعلام می‌شود، نسبت به رفع عیب اقدام می‌شود. نتیجه بازدیدهای دوره‌ای، کاهش خاموشی‌‌های بی‌برنامه و پایداری شبکه است. با توجه به گرمای طاقت‌فرسای تابستان تعمیرات پیشگیرانه در فصل پاییز و زمستان و در حدفصل ساعات ۸ الی ۱۱ صبح انجام می‌شود.
وی اشاره‌ای هم به پروژه‌های شاخص آبادان داشت و اظهار داشت: حجم پروژه‌های سرمایه‌ای شهرستان آبادان برای انجام اصلاحات شبکه، پایه‌های برق، تعمیرات طول خط و دیگر فعالیت‌های اصلاحی ۱۲۰ میلیارد تومان است. به منظور کاهش مصرف انرژی و نوردهی بهتر، اقدام به تعویض چراغ‌های معابر با استفاده از چراغ‌های ال‌ای‌دی شد. تا به امروز ۵۰ درصد انجام شده است. اجرای طرح را از مناطق حاشیه شهر و کمربندی شهر آغاز شد. با توجه به شوری خاک که فرسایش را به دنبال دارد. امسال بیش از سه هزار پایه را تعویض کرده‌ایم.
ثابتی شاخص قابلیت اطمینان توزیع برق خوزستان را ۹۹.۹۷ درصد اعلام کرد و ادامه داد: این مقدار در شهرستان ۹۹.۹۸ درصد است. دستیابی به ایی مقدار از شاخص حاصل تلاش جهادگونه‌ی همکاران برق استان است. یکی از این مشاغل سیم‌بانی است. افرادی که با عشق و علاقه در دمای بالای ۵۳ درجه مشغول کار هستند تا کمترین خاموشی متوجه شهر باشد‌. افتخار داریم به یک‌صد و سیزده هزار مشترک با پیک ۵۶۳ مگاوات معادل سع استان کشور، در شهرستان آبادان برق‌رسانی کنیم.