معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همه دانشگاه‌های کشور برای حضور نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری فراهم است و در این زمینه محدودیت قانونی وجود ندارد.

  به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیدارپرس ،دکتر عبدالحسین کلانتری روز دوشنبه در حاشیه آغاز هفته فرهنگی‌ و علمی مشترک دانشگاه های بصره و علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در شهرستان باوی در گفت و گو با خبرنگاران افزود:وزارتخانه متبوع برای ایجاد نشاط و شور انتخاباتی از ماه‌ها قبل تعاملات گسترده و فراگیری با بازیگران داخلی‌ دانشگاه ها و تشکل‌های و کانون های دانشجویی برقرار و اجرایی کرده است.
وی گفت: همچنین در این راستا تعاملات خوبی با محیط های خارج از دانشگاه ها همچون استانداری ها و وزارت کشور برقرار کرده و به نظر می رسد فضای خوبی برای بیان سلایق و دیدگاه‌های نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در دانشگاه‌ها ایجاد شده است. کلانتری در ادامه افزود: تربیون های آزاد برای بیان دیدگاه‌های دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور در محیط های دانشگاهی از مدت‌ها قبل با مدیریت و راهبری خود دانشجویان فعال شده و درهای دانشگاه ها برای حضور نامزدها و بیان دیدگاه‌های آنان فراهم است.
دیپلماسی علمی با کشورهای همسایه در اولویت است معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دیپلماسی علمی با کشورهای همسایه به خصوص با کشور عراق از اولویت های وزارت متبوع است.
کلانتری اجرای هفته فرهنگی، علمی و ورزشی مشترک دانشگاه بصره پ دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خورستان را در راستای دیپلماسی علمی با کشور عراق ارزیابی کرد و اظهار کرد:ما مشترکات فرهنگی و مذهبی بسیار زیاد و عمیق با کشور عراق داریم و معتقدیم تعاملات علمی زمانی می تواند عمق راهبردی لازم و تاثیر گذاری را داشته باشند که با نگاه فرهنگی و تمدنی پیگیری شود.
کلانتری افزود: ایران و عراق محورهای و میراث فرهنگی مشترک دارند و مبتنی بر آن میراث مشترک، این تعاملات را گسترش دهند تا برای ۲ ملت ایران و عراق برکات و تاثیرات مثبت به همراه داشته باشد. معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: به طور قطع دانشگاه‌های خوزستان به خصوص دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان به علت نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی که با کشور عراق دارند از بسیاری از دانشگاه‌های دیگر می توانندموثرتر وارد این تعاملات سازنده علمی ، فرهنگی و اجتماعی شوند.
به گزارش خبرنگار ماهفته فرهنگی، علمی و ورزشی مشترک دانشگاه بصره و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از ۲۹ بهمن تا چهارم اسفند ۱۴۰۲ در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با حضور دانشگاهیان این ۲ مرکز علمی برگزار می شود.
در نخستین روز هفته فرهنگی دانشگاه بصره و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان ، نمایشگاه مشترک فرهنگی در سالن این دانشگاه برپا شد.
دراین نمایشگاه بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب از تاریخ پهلوی و انقلاب اسلامی از ۳۰ ناشر برگزیده و فعال حوزه تاریخ معاصر ایران و همچنین نقاشی های از آداب و رسوم کشور عراق برای بازدید عموم دانشگاهیان گشایش یافت.
همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به خوزستان نمایشگاه دوره های توانمند سازی زنان روستایی و نمایشگاه توانمندی های آنان را در روستای “زویرخرامزه” از توابع شهرستان باوی را افتتاح کرد.
کلانتری در جریان بازدید از این نمایشگاه گفت: یکی از برنامه های وزارت متبوع که ریاست جمهوری بر آن تاکید دارد مساله مسئولیت های اجتماعی دانشگاه‌ها در مناطق پیرامونی است که این نمایشگاه نمادی از آن است.
کلانتری افزود: معتقدیم دانشگاه نمی تواند و نباید با مسائل جامعه بی تفاوت باشد.
وی گفت: دانشگاه‌ها باید مسائل زیست بوم پیرامونی خود را احصا کرده و برای حل مشکلات و چالش های آن نقش تسهیل گری خود را ایفا کرده و برای آن تدبیر کنند.
وی گفت: برنامه های توانمند سازی ، آموزش و ترویج می تواند به تغییر زندگی مردم بومی منطقه و بهبود معیشت آنان کمک کند. نشان ملی مسئولیت های اجتماعی تدوین و تهیه شد کلانتری از تهیه و تدوین نشان ملی مسئولیت های اجتماعی در وزارتخانه متبوع خبر داد.
وی گفت: بر این اساس همه دانشگاه‌ها بر اساس میزان فعالیت هایی که در حوزه مسئولیت های اجتماعی ایفا می کنند رتبه بندی می شوند و به دانشگاه‌های برتر در این حوزه نشان ملی مسئولیت های اجتماعی اعطا می شود.
وی گفت: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان که ردیف باسابقه ترین مراکز علمی جنوب غرب کشور است تاکنون کارهای نوآورانه و خلاقانه در اجرای مسئولیت های اجتماعی انجام داده و می تواند الگویی برای سایر دانشگاه‌ها باشد.
دکتر سعید محمد زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در جریان افتتاح دوره های توانمند سازی زنان ونمایشگاه توانمندی زنان روستایی زویرخرامزه در سه کیلو متری شهر ملاثانی مرکز شهرستان باوی گفت: این دانشگاه به عنوان قدیمی ترین دانشگاه جنوب غرب کشور و در راستای حرکت به سمت دانشگاه نسل چهارم و در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی در قبال جامعه محلی و بر اساس برنامه راهبردی خود اقدام به برنامه‌های توانمندسازی جامعه محلی کرده است.
وی افزود: در این راستا از روستای زویرخرامزه به عنوان روستای هدف شروع کرده تا به عنوان بخشی از برنامه توسعه پایدار در منطقه ، برنامه توانمندسازی را با هدف بهبود معیشت زندگی و استفاده بهتر از ظرفیت‌های طبیعی و انسانی اجرایی کند. محمدزاده افزود: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان نقش تسهیل گر، آموزش و ترویج را در روستا ایفا خواهد کرد.
وی اظهارداشت:در این راستا شناسایی مسائل و نیازسنجی و اولویت بندی می شود و بدنبال پاسخ محلی با استفاده از نیازهای منطقه انجام می شود.
وی گفت: توانمندسازی زنان این روستا با اجرای دوره های دوخت و طراحی بهبود می یابد و در کنار آنان یکی از دانشجویان مابا کارهای نقاشی ، فضای مناسبی به وجود خواهد آورد.