پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان بزودی با حضور رییس جمهوربه صورت رسمی افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیدارپرس ، در آستانه افتتاح رسمی این طرح توسعه ای شرکت فولاد خوزستان ، جمعی از خبرنگاران رسانه ها از بخش های پروژه زمزم ۳ بازدید کردند و در جریان چگونگی طراحی و اجرای این پروژه عظیم که تماما” بدست متخصص توانمند داخلی انجام شده قرار گرفتند.

مدیر پروژه های ناحیه احیای شرکت فولاد خوزستان در جریان بازدید اصحاب رسانه از پروژه زمزم ۳ گفت: ساخت این کارختانه تولیدی در سال ۱۳۹۸در قراردادی بین شرکت فولاد خوزستان و مجموعه ام ام تی ای با اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیون یورو شروع شد.

مهندس سینا ربیع در تبیین کارخانه زمزم ۳ با اشاره به اینکه با راه اندازی این کارخانه ، شرکت فولاد خوزستان عملا” از خرید آهن اسنفحی بی نیاز و زنجیزه تولید این مجموعه عظیم فولادی کشور را تکمیل کرد. وی اظهار داشت: کارخانه زمزم ۳ با وجود مشکلات پیش روی آن در دهه فجر امسال وارد مدار عملیات شد که امیدواریم به دست ریاست جمهوری جناب حجت الاسلام رییسی به صورت رسمی افتتاح شود.

ربیع ظرفیت تولید آهن اسفنجی در کارخانه زمزم ۳ را یک میلیون و ۷۶۰هزار تُن بیان کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح عظیم فولادی ۲۰۰ نفر فرصت شغلی مستقیم و ۴۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد می شود و شرکت فولاد خوزستان از خرید آهن اسفنجی به میزان ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تُن در سال بی نیاز خواهد شد.

وی افزود: با راه اندازی این کارخانه زمزم ۳ میزان تولید فولاد در این شرکت از چهار میلیون تُن درسال فراتر خواهد رفت. ربیع گفت: همه ضوابط و مجوزهای زیست محیطی برای راه اندازی این کارخانه از ابتدای ساخت آن رعایت شد.

به گزارش خبرنگار ما ، قرار است در روزهای آینده کارخانه زمزم ۳ با حضور رییس جمهور و مقام های ارشد کشور افتتاح شود. استان خوزستان دومین قطب بزرگ فولاد کشور محسوب می شود.