پروژه نفتی میدان های سپهر – جفیر در ۵۰ کیلومتری جنوب غرب اهواز با تولید روزانه ۳۶هزار بشکه نفت خام آماده افتتاح رسمی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیدارپرس ، این پروژه نفتی که در محدوده غرب کارون و درمنطقه عملیاتی شرکت نفت وگاز اروندان واقع شده قرار است بزودی با حضور آیت الله رییسی رییس جمهور به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گفته وی برای این پروژه نفتی حدود ۳۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده است. مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در جریان بازدید جمعی از اصحاب رسانه از تاسیسات پروژه میدان های نفتی سپهر و جفیر گفت:در فاز اول این پروژه تولید ۳۶هزار بشکه نفت خام سبک و باکیفیت هدف گذاری شده بود که هم اکنون به این هدف رسیده ایم و در فاز دوم به ۱۱۰ هزار بشکه نفت برسد.

وی افزود: بر اساس قرارداد منعقده با شرکت پاسارگاد به عنوان سرمایه گذاری اصلی این پروژه ۲٫۷ میلیارد دلار در مدت ۲۰ سال سرمایه گذاری خواهد شد.

عذاری اهوازی در ادامه میزان نفت در میدان سپهر – جفیر را ۵۴۰ میلیون بشکه نفت بیان کرد و افزود: پیش بینی می کنیم میزان استخراج و تولید نفت از این میدان مستقل خیلی بیشتر از این میزان باشد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: تا پایان برنامه هفتم توسعه (پایان ۱۴۰۷) تولید نفت در این شرکت به ۱٫۲ میلیون بشکه نفت در روز برسد. وی گفت: هم اکنون تولید نفت در این شرکت بالای ۴۵۰هزار بشکه نفت در روز است.

عبدالله عذاری اهوازی با بیان اینکه ۸۶درصد میادین مشترک نفت در این منطقه واقع شده است افزود: در دولت سیزدهم تولید نفت خام درمیدان مشترک آزادگان ۴۳درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگارما ،میدان‌نفتی سپهر و جفیر در غرب کارون که در سال ۱۳۹۱ کشف شده‌اند را می‌توان جوان‌ترین میدان‌های نفتی ایران دانست که با شروع به‌کار دولت سیزدهم استفاده حداکثری از ساخت داخل در توسعه آن، اولویت قرار گرفت.

مجری طرح میدان های نفتی سپهر و جفیر در محل میدان نفتی جفیر به خبرنگاران گفت:اظهار کرد: هدف نهایی تولید ۵۴۰ میلیون بشکه نفت در مدت زمان ۲۰ سال است که در مدت زمانی که فعالیت خود را در این میدان‌های نفتی آغاز کردیم پیشرفت قابل توجهی حاصل شد.

سیدهمایون کاظمینی افزود: در این میدان‌های نفتی با هشت حلقه چاه به تولید ۳۶ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت در روز دست یافتیم که یکی از اقدامات ارزشمند محسوب می‌شود زیرا این میزان تولید با ۲۰ حلقه چاه پیش‌بینی شده بود.

به گفته وی هم اکنون حفاری ۱۲ حلقه چاه به پایان رسیده که از این تعداد ۸حلقه چاه وارد مدار تولید شده است.

کاظمینی یکی از مهمترین دستاوردهای ما این است که در این مجموعه تحریم ها خللی در تولید وارد نکرد و برای نخستین بار کمپرسور ۱۰ هزار تنی بومی‌سازی شد.

کاظمینی گفت: تاکنون با داشتن بالغ بر ۲۵ پیمانکار بومی، از نیروهای بومی زیادی بهره گرفته شده و در زمینه اجرای مسئولیت‌های اجتماعی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته از اسفندماه جاری نیز فاز دوم این پروژه توسط شرکت پاسارگاد به عنوان سرمایه گذاری شروع شده است.

کاظمینی افزود: تعداد چاه‌های این ۲ میدان نفتی تا پایان قرارداد به ۱۳۰ حلقه چاه خواهد رسید.

شرکت نفت و گاز اروندان با مرکزیت شهر خرمشهر بعد از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ، دومین شرکت تولید کننده نفت در خوزستان است و به صورت مستقیم زیرنظر شرکت ملی نفت ایران است.