معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نمایشگاه دوره های توانمند سازی زنان روستایی و نمایشگاه توانمندی های آنان را در روستای “زویرخرامزه” از توابع شهرستان باوی را افتتاح کرد.

به گزارش خبر نگار دیدار پرس،دکتر عبدالحسین کلانتری در جریان بازدید از این نمایشگاه گفت: یکی از برنامه های وزارت متبوع که ریاست جمهوری بر آن تاکید دارد مساله مسئولیت های اجتماعی دانشگاه‌ها در مناطق پیرامونی است که این نمایشگاه نمادی از آن است.
کلانتری افزود: معتقدیم دانشگاه نمی تواند و نباید با مسائل جامعه بی تفاوت باشد. وی گفت: دانشگاه‌ها باید مسائل زیست بوم پیرامونی خود را احصا کرده و برای حل مشکلات و چالش های آن نقش تسهیل گری خود را ایفا و برای آن تدبیر کند.
کلانتری افزود: نمونه ای از این فعالیت را می توان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان مشاهده کرد، اقدامی که این عزیزان ما انجام دادند این است که از همه بازیگران منطقه‌ استفاده می کنند، و بنوعی مردم بومی منطقه را توانمند می سازند و این توانمند سازی در دراز مدت به تغییر زندگی آنان و بالا بردن رفاه و توسعه منطقه خواهد شد.
وی گفت: برنامه های توانمند سازی، آموزش و ترویج می تواند به تغییر زندگی مردم بومی منطقه و بهبود معیشت آنان کمک کند. نشان ملی مسئولیت های اجتماعی تدوین و تهیه شد کلانتری از تهیه و تدوین آیین نامه نشان ملی مسئولیت های اجتماعی در وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری خبر داد و افزود: این آیین‌نامه بزودی به همه دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.
وی گفت: بر این اساس همه دانشگاه‌ها بر اساس میزان فعالیت هایی که در حوزه مسئولیت های اجتماعی ایفا می کنند رتبه بندی می شوند و به دانشگاه‌های برتر در این حوزه نشان ملی مسئولیت های اجتماعی اعطا می شود.
وی گفت: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان که ردیف باسابقه ترین مراکز علمی جنوب غرب کشور است تاکنون کارهای نوآورانه و خلاقانه در اجرای مسئولیت های اجتماعی انجام داده و می تواند الگویی برای سایر دانشگاه‌ها باشد. بنا به این گزارش افتتاح دوره های توانمندسازی زنان روستایی زویرخرامزه با استقبال کم نظیر زنان و دختران این روستا روبرو شد.
دکتر کلانتری سپس با برخی از زنان شرکت کننده در این دوره توانمندسازی که برخی تولیدات محلی را در نمایشگاه عرضه کرده بودند دیدار و گفتگو کرد و از نزدیک با ظرفیت های انسانی و طبیعی این منطقه که در جوار دانشگاه‌ علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان قرار گرفته آشنا شد و از مدرسه دو کلاسه این روستا نیز بازدید کرد.
دکتر کلانتری ضمن گفتگوی صمیمانه با دانش آموزان این مدرسه ، با تعدادی از کشاورزان این منطقه که زمین های کشاورزی آنان با اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری نوسازی شده گفتگو کرد. گرفتن عکس جمعی با دانش آموزان و زنان دختران شرکت کننده در دوره های توانمندسازی روستای زویرخرامزه پایان بخش این برنامه جذاب و دیدنی بود.