نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مبنای انتخابات در ایران و غرب تفاوت اساسی با هم دارد و مبنای انتخابات در کشور ما عقلانیت و اسلامیت است.

به گزارش خبرنگار دیدارپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین رفیعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از ارکان بسیار مهم و اساسی در ایران اسلامی ما مسئله جمهوریت و اسلامیت است زیرا جمهوریت و اسلامیت پایه قرار گرفته است.

او با اشاره به ریشه دینی و انقلابی نظام جمهوری اسلامی، افزود: اگر به سیره عقلانی و دینی عمل کنیم به اسلامیت و جمهوریت می‌رسیم.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جمهوریت و اسلامیت نظام و تحول ایران پاسخی بزرگی به غرب بود.

رفیعی ادامه داد: در غرب هزار سال کلیسا حاکم بود،حاکمیت کلیسا به عنوان مذهب و دین محدودیت و جمود داشت و نتوانست پیشرفت و رشد داشته باشد.

او یادآور شد: مراجعه به تاریخ برای ما سندی است که در آن دانشمندان یا در تعبید ویا در زندان بودند و کلیسا می گفت،حرف من حرف خدا و حرف دین وغیر از این باطل است.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: دانشمندان نظریات علمی می دادند.مردم از سوی دیگر نیازمند رشد و توسعه بودند، اما کلیسا محدودشان می‌کرد،و با ایجاد انقلاب صنعتی راه برای ادامه کار دانشمندان باز و علم راه گشای مشکلات مردم شد.

رفیعی ادامه داد: روشنفکران همین راه تفکر را وارد ایران کردند و دین را نادیده گرفتند و این بن‌بستی برای دین بوده است.

او تصریح کرد: در این تفکر اسلام برای اداره حکومت حرفی ندارد،دین منزوی و غربی و ناقص شد و اسلام برای اداره حکومت حرفی برای گفتن نداشت.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: این با مبانی ما سازگار نداشت،در ایران ملی‌گرایی و در کشورهای عربی پان عربیسم رواج داشت.

رفیعی افزود: ملیت در ایران مقابل اسلام قرار گرفت و درغرب نظام دوقطبی رواج داشت،و همه اینها باعث شد که ما الگویی برای حکومت اسلامی نداشته باشیم.

او یادآور شد: تا قبل از انقلاب اسلامی در کشور ما ۹۸ درصد مسلمان بوده اند،و حاکمیت غیر دینی داشتیم اما جمهوری اسلامی مرهون جمهوریت و اسلامیت است.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز در دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم و رشد و بالندگی و شکوفایی روز به روز بیشتر می شود.

رفیعی با اشاره تفاوت دموکراسی در غرب و ایران ، یادآور شد: انتخابات کشور ما با غرب متفاوت است،انتخابات ما برمحوریت دین استوار است و انتخابات کشور ما ریشه در اسلام دارد و برمبنای اسلامیت و عقلانیت است.