مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان به افتتاح حساب ۱۰۰ امام در ۲۱ فروردین ماه ۱۳۵۸ توسط امام خمینی بنیانگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: بهبود زیرساخت های رفاهی و زیربنایی در روستاهای خوزستان سبب مهاجرت معکوس (مهاجرت شهر به روستا) در برخی روستاهای خوزستان شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیدارپرس ، روح الله عمادی در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با بیان اینکه چهار هزار روستا و آبادی در خوزستان با جمعیتی بالغ بر ۱٫۲ میلیون نفر زندگی می کنند افزود: بسیاری از روستاهای بالای ۲۰ خانوار خوزستان از بسیاری امکانات زیربنایی برخوردار هستند بطوری که برخی از شهروندان خوزستان برای ادامه زندگی ، به روستاها مهاجرت کرده اند. وی با بیان اینکه در دهه های گذشته مهاجرت روستاها به شهرهای باعث حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ از جمله اهواز شد افزود: هم اکنون جاذبه ها و فضای عمومی روستاهای خوزستان بنحوی است که حاشیه نشین های شهری ترجیح می دهند به روستاها برگردند.

عمادی با بیان اینکه از مجموع کل روستاهای خوزستان ۲هزار و ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی هستند افزود: خوزستان از این نظر در رتبه نخست کشوری قرار دارد. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان ادامه داد: درسال جاری بازنگری طرح هادی ۲۰۰ روستا در خوزستان انجام می شود. وی با بیان اینکه شاخص اجرای طرح هادی در کشور حدود ۵۳ درصد افزود:این شاخص در خوزستان ۸۷ درصد است و این یک موفقیت برای بنیاد مسکن خوزستان محسوب می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان در ادامه این نشست خبری گفت: پارسال ۱۶۰میلیارد تومان قیررایگان در اختیار بنیاد مسکن برای آسفالت روستاهای خوزستان قرار گرفت که امسال این رقم به ۲۹۰میلیارد تومان رسید که در نهایت منجر به آسفالت ۵ میلیون متر مربع از معابر عمومی روستاهای خوزستان شد.

وی طرح گردشگری روستایی را از اهداف بنیاد مسکن خوزستان بیان کرد و افزود:به منظور تقویت اقتصاد و معیشت روستایی ، طرح‌ گردشگری در ۱۳ روستای خوزستان دنبال مصوب شد ولی قرار است ۶ روستای گردشگری نیز به این مجموعه ها افزوده شود.

عمادی کمک به اقتصاد روستا را یکی از اهداف و اولویت های بنیاد مسکن بمنظور تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت روستاییان عنوان کرد و افزود: طرح منظومه روستایی برای تقویت اقتصاد و معیشت ۱۳۸روستای خوزستان در حال اجراست .

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان دربخش دیگری از این نشست خبری افزود:۲۰۰ هزار جلد سند خانه روستایی در خوزستان صادر شده که این مساله در تثبیت جمعیت و مسایل بانکی و ضامن بسیار راهگشا است.

وی از واگذاری ساخت مسکن در شهرهای زیر۵۰هزار نفر به بنیاد مسکن خبر داد و افزود:پنج هزار واحد مسکونی در مناطق شهری در حال انجام است که ۳هزار واحد در بندر امام خمینی در شرف افتتاح است.پ عمادی از بهسازی آزاد راه اهواز – بندر امام خمینی توسط بنیاد مسکن خوزستان خبر داد و افزود: ۲۵کیلومتر آن روکش آسفالت شده و فاز بعدی آن سال آینده انجام خواهد شد.