بهره برداری از فاز دوم میدان میوه و تره‌بار الغدیر اهواز ، مسیر رفع مشکلات پیش رو را هموار و زمینه رونق اقتصادی ، اشتغال و کوتاه شده دست دلالان و واسطه ها را هموار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیدارپرس ، فاز دوم میدان میوه و تره بار اهواز ۲ هفته پیش با حضور مسئولان شهری و اعضای شورای اسلامی کلانشهر اهواز به صورت رسمی افتتاح شد ولی تعدادی از غرفه داران روز جمعه هفتم بهمن ماه و در آستانه با چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فعالیت رسمی خود را در نیم فاز اول فاز دوم شروع کردند و همزمان دهها دستگاه حامل انواع میوه از سراسر کشور محموله های خود در این بخش از میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز تخلیه کردند.
استقبال خریداران میوه و تره بار با وجود آنکه شب نخست فعالیت فاز دوم میدان میوه و تره بار الغدیر بود و تبلیغات و اطلاع رسانی چندانی برای شروع فعالیت جدید صورت نگرفت بسیار چشمگیر و قابل توجه بود. در این میان مشتریان ، تعدادی از تجار و بازرگانان عراقی نیز دیده می شد که اقدام به خرید میوه می کردند. قرارداد اجرای طرح فاز دوم میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز از سال ۱۳۹۶ منعقد شد ولی به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبار و نقدینگی ، این طرح با فراز و نشیب زیادی مواجه شد ولی انتطارها به سر رسید و پس از ۶ سال نیم فاز اول فاز دوم وارد مرحله بهره برداری و افتتاح شد.
خبرنگار ما در نخستین شب از شروع فعالیت رسمی و اجرایی نیم فاز اول فاز دوم که بالغ بر ۳۹ غرفه هستند به گفتگو با غرفه داران پرداخت و پای صحبت های آنان نشست. سید صفدر وحدانی از غرفه داران در گفتگو با خبرنگار ما ضمن ابراز خرسندی از افتتاح بخشی از فاز دوم میدان میوه و تره بار کلانشهر اهواز اظهار داشت:با بهره برداری از فاز دوم میدان میوه و تره بار ، شاهد کاهش قیمت میوه ، کوتاه شدن و جمع آوری دلالان و واسطه و بهبود وضعتی اشتغال خواهیم بود و این می تواند برای شهروندان اهوای امیدآفرین باشد.
وی گفت:میدان اصلی میوه و تره بار الغدیر اهواز بسیار شلوغ ، پرترافیک است که امیدواریم با بهره برداری از طرح توسعه این میدان که درفاز دوم تعریف شده ، مشکلات عدیده آن برطرف شود و شاهد روان سازی معاملات ، بهبود کیفیت میوه و تره بار ، کاهش قیمت ها ونابسامانی موجود باشیم. وحدانی افزود:البته هنوز مشکلاتی در فاز دوم میدان الغدیر وجود دارد که با تشریک مساعی با مسئولان اجرایی و اداری امیدوار هستیم مشکلات پیش رو برطرف شود. حمیدرضا صادقی بهره بردار یکی از غرفه های فاز دوم میدان و میوه و تره بار نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری دیدارپرس گفت: سال ها بود منتظر چنین روزی بودیم ، خدا را شکر که امروز شاهد شروع نخستین روز کاری در فاز دوم میدان الغدیرهستیم. وی ضرورت ارتباط خودرویی فاز اول(بخش قدیم) میدان الغدیر با فاز دوم ، گازکشی ، خدمات رفاهی نظیر راه اندازی سوپرمارکت وغذاخوری ، جمع آوری آبهای سطحی و تکمیل آسفالت را مورد تاکید قرار داد. این غرفه دار ابراز امیدواری کرد مشکلات و چالش های موجود در ماههای آینده برطرف شود و فاز دوم الغدیر به ثقل اصلی عرضه و فروش میوه و تره بار خوزستان تبدیل شود.
اسماعیل امینی صاحب یکی از غرفه های میدان فاز دوم میدان میوه و تره بار الغدیردر گفتگو با خبرنگار ما به موضوع راه اندازی بانک ها ، بهبود فضای سبز و روشنایی ، آسفالت پشت غرفه ها و تکمیل آسفالت در فاز دوم میدان میوه و تره بار الغدیر اشاره کرد و از اهتمام شهرداری و اعضای شورای اسلامی اهواز در کمک به راه اندازی این پروژه قدردانی کرد.
وی گفت:بخشی از کمبودهای غرفه نظیر حفاظ ها ، درها ، شیرآلات را تامین کردیم ولی امیدواریم بخشی از کمبودها و نارسایی ها را شهرداری یا پیمانکار انجام داد. امینی آمادگی خود را برای کمک به دیوارکشی میدان الغدیر که می تواند امنیت ساز شود اعلام کرد. حاج ابراهیم بغلانی معاون اتحادیه میادین میوه و تره بار و از غرفه داران میدان الغدیر نیز ضرورت اتصال لاین ها را به منظور بهبود ترددهای خودروها و کامیون های حامل بار ، دیوار کشی و استفرار پلیس را مورد تاکید قرار داد و گفت:اگر مجوزهای قانونی صادر می توانیم با هزینه خود عملیات دیوارکشی که بسیار مهم و حیاتی است را انجام دهیم.
وی گفت: اتصال لاین ها سبب خواهد شد ترافیک سنگین بخش قدیمی میدان میوه و تره بار الغدیر روان و به بخش جدید و نوسازی منتقل تا شاهد ترافیک روان و بدون حادثه باشیم ضمن آنکه وقت مردم گرفته نخواهد شد و در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند خریدهای خود را با قیمت های مناسب و قابل قبول انجام دهند.
بغلانی ضرورت گازکشی به بخش جدید و نوساز میدان میوه و تره بار الغدیر و همکاری شهرداری منطقه ۲ اهواز برای جمع آوری پسماند و معرفی پیمانکار جمع آوری زباله را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد با همراهی ، هم افزایی و تعامل با دستگاههای اجرایی بتوانیم مشکلات پیش رو برطرف کنیم. معاون اتحادیه میادین میوه و تره بار اهواز با اشاره به اینکه با راه اندازی فازدوم میدان میوه و تره بار الغدیر رقابت بهتر بهترو دست دلالان که سبب گرانی میوه و تره بار می شود کوتاه می شود افزود: در نهایت قیمت منصفانه میوه و تره بار در نهایت باعث رضایتمندی مردم اهواز و سایر شهرهای مجاور که از این میدان خرید می کنند خواهد شد. در همین حال معاون بهره برداری سازمان مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری اهواز در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تایید برخی مشکلات فاز دوم میدان میوه و تره بار الغدیر اظهار داشت: در ماههای آینده بسیاری از مشکلات که غرفه داران مطرح کرده اند برطرف خواهد شد.
امیرحسین حکمت افزود:در حال پیگیری مجوز از شرکت گاز خوزستان برای گاز کشی هستیم ضمن آنکه آسفالت نیز بزودی تکمیل خواهد شد.
وی فاز دوم میدان میوه و تره بار الغدیر را در مقایسه با بسیاری از کلانشهرهای کشور بی نظیر توصیف کرد و افزود:نیم فاز دوم فاز دوم میدان نیز در ماههای آینده راه اندازی خواهد شد. حکمت با بیان اینکه شهرداری اهواز تلاش زیادی را برای به سرانجام رساندن طرح توسعه میدان الغدیر که در فاز دوم تعریف و اجرایی شد ابراز امیدواری کرد خروجی این طرح بزرگ که در خور شان مردم صبوراهواز است کاهش قمیت میوه ، کوتاه شدن دست دلالان ، برطرف شدن انحصار، رقابت پذیری و بهبود کیفیت عرضه میوه بدنبال داشته باشد.
وی گفت: در نیم فاز دوم میدان میوه و تره بار الغدیر با ۳۱ غرفه بزودی افتتاح شود و طرح توسعه میدان الغدیر بطور کامل مورد بهره برداری قرار گیرد.