پنجمین نمایشگاه گل و گیاه ، گیاهان دارویی و صنایع دستی در اهواز با حضور معاونت سیاسی استانداری و جمعی از مسئولین خوزستان افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری دیدار پرس، عبداله افرازه شهاوند معاونت سیاسی استانداری خوزستان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گل و گیاه تاثیر بسیار زیادی بر روح و جسم انسان دارد ادامه داد زندگی امروزی جدا از طبیعت شده است ،متاسفانه مداومت و مستمر بودن آلودگی هوا در حوزه سلامت به روح و جسم انسان آسیب میرساند لذا برگزاری نمایشگاه گل و گیاه کمک بزرگی به همشهریان است

شهاوند معاونت سیاسی استانداری؛ با اشاره به حضور ۲۰ استان و تولیدمحصولاتی که آب و هوای خوزستان همخوانی داشته تاکید کرد با همکاری اتحادیه گل و گیاه و نمایشگاه بین المللی و نیاز وضعیت آب و هوایی استان تلاش میکنیم دفعات برگزاری نمایشگاه گل و گیاه را در طول سال افزایش دهیم.

این مقام مسئول‌ عنوان کرد؛ از هر فرصتی که باعث ایجاد روحیه نشاط اجتماعی در جامعه شود استقبال میکند و به هیچ وجه نباید تعطیل شود

ایشان در پایان خاطر نشان کرد؛ پیوند مردم در کنار هم و همدلی بیشتر همچنین طراوت جامعه فرصت امنیت را بالا میبرد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی خوزستان در افتتاحیه نمایشگاه گل و گیاه، گیاهان دارویی و تجهیزات باغبانی همزمان با نمایشگاه بزرگ صنایع دستی؛ اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه عرضه دستاوردها و محصولات شرکت ها، کشاورزان و… است.

رحیم جلیلی افزود: در این نمایشگاه بالغ بر ۱۷۰ واحد از۲۰ استان کشور حضور دارند.

وی گفت : نمایشگاه تخصصی گل و گیاه، فضای سبز، گیاهان دارویی و تجهیزات باغبانی، شامل انواع گل و گیاهان زینتی، گل‌های آپارتمانی، تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات گلخانه‌ای، ادوات باغبانی، آبیاری، انواع خاک و کود و تولیدکنندگان گیاهان دارویی و فراورده‌های مرتبط با آن است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی خوزستان با اشاره به اینکه این نمایشگاه جزو شلوغ ترین نمایشگاه های استان است؛ گفت: سال های اول این نمایشگاه با یک سالن برگزار می شد اما اکنون در مساحتی بالغ بر ۵ هزار متر مربع برگزار و با استقبال بی نظیر مردم روبرو می شود.

وی عنوان کرد: پنجمین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه، فضای سبز، گیاهان دارویی و تجهیزات باغبانی و نمایشگاه صنایع دستی از تاریخ ۲۳ لغایت۲۷ آبان ماه  از ساعت۱۶ الی ۲۲ پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان گل و گیاه برگزار می‌گردد.

مصطفی پناباد؛رئیس اتحادیه گل و گیاه و صنایع دستی اهواز در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه گل و گیاه و صنایع دستی؛ اظهار کرد ؛ ۳۶۰ غرفه گل و گیاه و ۱۲۰ غرفه صنایع دستی در این نمایشگاه میزبان علاقه‌مندان، متخصصان و بازدیدکنندگان است و این نمایشگاه هر سال به عنوان بزرگترین نمایشگاه حوزه جنوب برگزار می‌شود

وی ادامه داد: در این نمایشگاه بیش از ۵۰ تولیدکننده، عرضه‌کننده، کارشناس و متخصص گل و گیاه از سایر استان‌های  حضور دارند.

نایب رئیس اتاق اصناف مرکز استان خوزستان با اعلام اینکه همه گل ها و گیاهان موجود در این نمایشگاه ۳۰ درصد زیر قیمت بازار هستند؛ تصریح کرد: تمام تلاشمان این بود که تولید کنندگان این حوزه در  نمایشگاه حضور داشته باشند تا گیاهان با نازل‌ترین قیمت در اختیار مردم قرار گیرند.

پناباد به شرایط آب و هوایی خوزستان اشاره کرد و گفت: هر گیاهی در  شرایط آب و هوایی خوزستان نمی تواند مقاومت داشته باشد از این رو سعی کرداه ایم  گل‌هایی در این نمایشگاه در معرض فروش قرار گیرند که با شرایط‌ آب و هوایی استان سازگار باشند

رئیس اتحادیه گل و گیاه و صنایع دستی اهواز گفت :۳۶۰ غرفه گل و گیاه و ۱۲۰ غرفه صنایع دستی در این نمایشگاه میزبان علاقه‌مندان، متخصصان و بازدیدکنندگان است.

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اهواز از این نمایشگاه‌ها دیدن کنند.

به گزارش تابا؛ این ۲ نمایشگاه در نخستین ساعات گشایش مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.