اختصاص کرایه حمل فقط به کشاورزانی که بتوانند محموله های گندم خود را به مراکز دارای فضای ذخیره سازی استاندارد تحویل نمایند تعلق خواهد گرفت.

 

خدارحم امیری زاده در گفتگو با اصحاب رسانه در خصوص پرداخت کرایه حمل به کشاورزان خوزستانی گفت: اختصاص کرایه حمل فقط به کشاورزانی که بتوانند محموله های گندم خود را به مراکز دارای فضای ذخیره سازی استاندارد تحویل نمایند تعلق خواهد گرفت.
وی افزود: با هماهنگی هایی که با شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران بعمل آوردیم برای اولین بار در کشور توانستیم مجوز پرداخت هزینه کرایه حمل، بصورت نقد و همزمان با پرداخت وجه فروش گندم به حساب کشاورزان محترمی که محموله های گندم خود را به یکی از مراکز دارای فضای ذخیره سازی استاندارد که قابلیت نگهداری طولانی مدت گندم را دارا باشند تحویل نمایند بدست آوریم.
امیری زاده تصریح کرد: سیلوهای دولتی، سیلوهای بخش خصوصی و کارخانه های آرد سازی مراکزی هستند که دارای فضاهای ذخیره سازی استاندارد برای نگهداری طولانی مدت گندم در طول سال می باشند.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه۴ اظهارداشت: مبلغی که برای هزینه کرایه حمل در نظر گرفته شده با توجه به طول مسافت با یکی از مراکز تعیین شده از ۱۵ الی ۳۰ هزار تومان در ازای هر تن لحاظ شده است.
امیری زاده هدف از پرداخت هزینه کرایه حمل را اینگونه بیان نمود: در شرایطی که با انواع بحران های اقتصادی و سیاسی روبرو هستیم با برنامه ریزی های صورت گرفته در شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و شرکت غله استان خوزستان تصمیمات متناسبی در خصوص حمایت از کشاورزان گرفته شده است که علاوه بر حمایت از این قشر زحمت کش و تاثیر گذار تلاش شده تا ارتباط میان کشاورزان، سیلوداران و کارخانجات آرد سازی بهتراز گذشته صورت پذیردو به عبارتی با اجرایی شدن این طرح سعی شده حلقه های زنجیره آرد و نان که شامل کشاورزان، سیلوداران، کارخانجات آرد سازی تا تمامی مصرف کنندگان از مزایای آن بهره مند شوند
خدارحم امیری زاده اظهار داشت: نتایجی همچون کاهش ضایعات، کاهش خسارت های احتمالی با توجه به شرایط آب و هوایی و ارتقاء سلامت غذایی جامعه از اهداف مهم اجرای این طرح در طول فصل خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال ۱۳۹۸ می باشد.